poniedziałek, 27 września 2010

Łobudzice

W piątek, 24.09.2010r., po pracy, jadąc do domu, zatrzymałem się w miejscowości Łobudzice w powiecie bełchatowskim (ok. 200 m n.p.m.). Przez Łobudzice przepływa rzeczka zwana Pilsią. Tam też wylądowałem, a dokładnie pod mostem na tej rzeczce. Na podstawie moich dośiadczen stwierdzam, że betonowe konstrukcje mostów na ogół pomagają ślimakom w znalezieniu potrzebnego im wapnia. Nie zawiodło mnie doświadczenie tym razem i w penetrowanym miejscu znalazłem dużą populację Cochlicopa lubrica, Vallonia pulchella, Zonitoides nitidus, pojedyncze: Pupilla muscorum, Vertigo pygmaea, Vitrea sp., Carychium minimum (pod liśćmi olchy), jeden okaz Galba truncatula oraz kilka skorupek dwóch gatunków rodzaju Pisidium. Obecność swą zaznaczyły ponadto Cepaea nemoralis i Helix pomatia, nie włączone jednak do zbioru.
Zdziwiła mnie niobecność ślimaków wodnych; ponieważ nie miałem ze sobą czerpaka, nie mogłem też przejrzeć dna, pewnie coś by się znalazło ciekawego. Wszystko dopiero przed nami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz