czwartek, 3 lutego 2011

Wykaz mięczaków z obszaru Polski

No w końcu to zrobiłem. Wczoraj zamieściłem pierwszą wersję wykazu mięczaków z obszaru Polski, jeszcze surową i nieopracowaną edytorsko i krytycznie, ale już jest.
Chciałbym, żeby się komuś przydała, bo brak pełnej, aktualnej listy mięczaków notowanych z obszaru Polski. Na tej, którą zamieściłem na stronie, jest jeszcze sporo błędów i nieścisłości, brakuje literatury i didaskaliów. Poważne wątpliwości budzi systematyczny układ - który nie jest systematyką. Co do niej samej - systematyki - to "za duży wiatr na moją wełnę": nie jestem w stanie podać nawet w przybliżeniu, która koncepcja jest najmocniejsza. Jeśli porównać zamieszczoną listę z listą CLECOM Project PL, to pojawi się sporo różnic, zwłaszcza w interpretacji zasadniczej: co jest gatunkiem, a co formą. Poza tym współcześnie zarzuca się podział Gastropoda na trzy podgromady, ale nie potrafię jeszcze poprzenosić gatunków w odpowiednie grupy systematyczne.
Zatem jest, "Checklist of Molluscs in Poland", po prawej stronie, poniżej linku "Strona główna". Zapraszam do komentowania, udoskonalania, wytykania błędów etc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz