piątek, 22 lipca 2011

6th Congress of the European Malacological Societies


Troszkę musztarda po obiedzie... Właśnie dziś wieczorem zakończył się szósty Kongres Europejskich Towarzystw Malakologicznych (6th Congress of the European Malacological Societies, CEMS). Miejsce obrad: Vitoria-Gasteiz w Hiszpanii, czas: od 18 do 22 lipca 2011 r. Uczestnicy: z całej Europy, w tym jeden przedstawiciel z Polski, dr Anna Sulikowska-Drozd z Uniwersytetu Łódzkiego.
Cel kongresu: wieloraki, głównie bioróżnorodność, ekologia, reprodukcja, biogeografia, inwazyjność gatunków obcych. Szczegóły dostępne na http://www.euromalacol2011.eu/ oraz na http://euromalacol2011.wordpress.com
Kiedy będę znał jakiekolwiek szczegóły z kongresu, dam znać. Wykorzystując sytuację dopisuję nowe informacje nt. południowoeuropejskich towarzystw malakologicznych. W poście poświęconym linkom (z września 2010r.) wspominałem o hiszpańskiej witrynie, której nie można odnaleźć. Teraz już wiem, że podany adres jest nieaktualny, ponieważ towarzystwo (Sociedad Española de Malacología) przeniosło się na adres www.soesma.es. Strona nie porywa, informacji niewiele i spora bariera językowa, ale jest nadzieja, że będzie się zmieniać na lepsze...
Bardzo blisko, również na Południu Europy, znajduje się Portugalia, a więc - musi też być portugalska malakologia. Znalazłem Instituto Português de Malacologia ze stroną www.ipmalac.org. I w  tym przypadku nie porywa, choć i była dla mnie niespodzianka. Strona odwołuje do bloga, jakże podobnego w szacie graficznej do mojego. Proszę sprawdzić: www.ipmalac.blogspot.com - słowo daję, podobieństwo przypadkowe!
Ciągnie mnie w tamte strony, oj ciągnie, ale pewnie jeszcze dużo upłynie wezbranej Wisły, zanim moja noga stanie na tamtej ziemi. A ponieważ marzenia są wolne od podatku, marzyć watro do do upadłego...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz